yoga Team

Yoga

We bieden veel verschillende vormen van yoga aan.
In het overzicht is te zien welke vormen dit zijn.

 
gradient grijs 1.png
Yoga_1.jpg

EASY FLOW YOGA

Easy Flow Yoga is een les waarbij verschillende yogahoudingen vloeiend in elkaar overlopen. Easy Flow Yoga en Bodybalance lijken wat dat betreft erg op elkaar. Het enige verschil is dat Bodybalance elementen uit Pilates en Tai Chi bevat en Easy Flow Yoga zich nog meer focust op ademhaling. Gedurende de lessen werk je aan je ademhalingstechniek, maar ook aan het ontwikkelen van spieren die een goede lichaamshouding stimuleren. Daarnaast is deze vorm van Yoga bijzonder geschikt om je hoofd leeg te maken en om vol energie de nieuwe (werk)dag te beginnen of af te sluiten.

Wat is het verschil tussen Easy Flow Yoga en Power Yoga?

Power Yoga kent meer power! Daarnaast duurt een Power Yoga les anderhalf uur en Easy Flow Yoga een uurtje. Let op: Easy Flow Yoga is not easy! Het is intensief. Toch is Power Yoga nog ietwat pittiger.

 
gradient grijs 1.png

Yin Yoga werkt niet op je spieren zoals bijna alle andere vormen van yoga wel doen. Yin Yoga doet iets met dieper gelegen weefsel, je bindweefsel. Spieren train je door beweging, bindweefsel door het langdurig op rek te brengen. Als je bindweefsel voor langere tijd op rek brengt gaat het zich verbinden met water, waardoor het soepeler wordt. Een soepeler bindweefsel zorgt voor soepele gewrichten. Hierdoor kun je bijvoorbeeld slijtage voorkomen. Informatie in je lichaam, die je lichaam nodig heeft voor herstel, gaat via water. Dus hoe meer water, hoe meer informatie er wordt doorgegeven, hoe sneller en makkelijker je lichaam hersteld van bepaalde klachten

IMG_9884-1536x1024.jpg

YIN YOGA

 
gradient grijs 1.png
Kopie van brainflush workshop_edited.jpg

POWER YIN YOGA

Power yin yoga is een krachtige, actieve en dynamische vorm van yoga die bestaat uit een combinatie van lichamelijke oefeningen en ademtechnieken. Door de herhaling van de oefeningen, de vloeiende overgangen ertussen en de focus op je ademhaling ontstaat een flow, van waaruit je nieuwe fysieke en mentale uitdagingen kunt aangaan en je grenzen steeds iets verder kunt verleggen. Van poweryoga word je sterker en leniger, je krijgt er een beter conditie van en het is goed voor je (lichamelijke en geestelijke) balans.

Energieker

Er wordt bij Power Yoga gebruik gemaakt van oefeningen waarbij bewegingen centraal staan zoals de natuur die bedoeld heeft. Een onderdeel van Power Yoga is ook dat het complete lichaam erbij betrokken is. Dit leidt er toe dat je je na een aantal weken Power Yoga fitter, energieker en kalmer voelt. Goed voor de ontwikkeling van spieren is het ook.

 
gradient grijs 1.png

Bij een hatha yogales wordt het hele lichaam onder handen genomen en wordt er dus op verschillende manieren bewogen om het lichaam sterker en soepeler te maken. De inspanning wordt afgewisseld met ontspanning en juist op deze grens leer je beter van het ene systeem in het andere te komen. Je zou kunnen zeggen: je leer makkelijker de inspanning los te laten en te ontspannen.

thumbnail_Image.jpg

HATHA YOGA

 
gradient grijs 1.png

Bij een intensieve hatha yogales wordt het hele spectrum van de hatha yogaleer beoefend: De les duurt in totaal 2,5 uur waarvan het grootste gedeelte wordt ingenomen door de yogahoudingen (met de focus op de klassieke helende asanas), we sluiten af met shavasna (ontspannen liggende eindontspanning), pranayama (ademhalingsoefeningen) en yogameditatie. Beleef een verdieping in je hatha yogapraktijk en begin je weekend met overzicht, rust en alertheid.  Deze les vindt elke laatste zaterdag van de maand plaats in Studio 1.

STS_3615 (2).JPG

INTENSIVE HATHA YOGA